Чл. 1. (1) Настоящите общи условия са предназначени за регулиране на отношенията между Дизмо ООД, наричано по-долу за краткост ДОСТАВЧИК, и потребителите, наричани по-долу КЛИЕНТИ, на предоставяната от доставчика УСЛУГА, чрез уеб сайта dizzmo.bg и неговите поддомейни, в т.ч. manager.dizzmo.bg (наричани по долу за краткост ПЛАТФОРМАТА).
(2) Правоотношенията, които възникват при или по повод на връзката между КЛИЕНТИТЕ и ПОЛЗВАТЕЛИТЕ на техните услуги, чрез използване на ПЛАТФОРМАТА не са предмет на регулация с настоящите Общи условия.
Чл. 2. (1) С използване на ПЛАТФОРМАТА, както и с възникването, развитието и прекратяването на всяко правоотношение, породено вследствие на използването на ПЛАТФОРМАТА, КЛИЕНТА предоставя съгласието си да бъде обвързан от настоящите Общи условия за ползване на ПЛАТФОРМАТА и сайта, както и да осигури спазването на съответните изисквания, регламентиращи отделни правоотношения, обусловени от използването на ПЛАТФОРМАТА и сайта, като предоставя съгласието си за събиране и използване на лична информация и данни за целите на предоставянето на УСЛУГАТА и регулацията на правоотношенията с ДОСТАВЧИКА и потребителите на услуги.
(2) СТРАНИТЕ (ДОСТАВЧИК, КЛИЕНТ и ПОЛЗВАТЕЛ на услуги) се обвързват със задължението да спазват настоящите Общи условия, в правоотношенията възникващи при, по повод или в резултат на използването на ПЛАТФОРМАТА и/или сайта.
Чл. 3. Информация съгласно Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите:
Комисия за защита на личните данни
Адрес: гр. София ПК 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2,
Телефон: 02 / 91 53 518
Факс: 02 / 91 53 525
e-mail: kzld@cpdp.bg
Уеб сайт: www.cpdp.bg
Комисия за защита на потребителите
Адрес: гр. София, ПК 1000, пл. ”Славейков” №4А, ет.3, 4 и 6
Телефон: 02 / 933 05 65
Факс: 02 / 988 42 18
гореща линия: 0700 111 22
Уеб сайт: www.kzp.bg
Чл. 4. Услугата, представлява достъп до уеб базирана ПЛАТФОРМА, достъпна на адрес: dizzmo.bg, manager.dizzmo.bg както и всички негови поддомейни, при използването на която КЛИЕНТА може да:
Чл. 5. ПЛАТФОРМАТА е достъпна от всички видове настолни и мобилни устройства – персонални компютри, таблети и мобилни телефони.
Чл. 6. Чрез използване на ПЛАТФОРМАТА, ПОЛЗВАТЕЛИТЕ на услугите, предоставяни от КЛИЕНТА могат да преглеждат видовете услуги, адреса и други особености свързани с обекта, където услугите се предоставят и да резервират свободен час за избраната от тях услуга при КЛИЕНТА.
Чл. 7. Цялата информация, достъпна за ПОЛЗВАТЕЛИТЕ на услугите, предлагани от КЛИЕНТИТЕ чрез ПЛАТФОРМАТА, в това число информация свързана с естеството, вида, цената, евентуални промоции, надценки, отстъпки и други условия и специфики свързани с дадена услуга, предлагана от КЛИЕНТА, се предоставя единствено от последния, като той носи цялата отговорност за точното и акуратно въвеждане и актуализация на всички данни за предоставяните от него услуги.
Чл. 8. За да използва ПЛАТФОРМАТА, КЛИЕНТЪТ следва да извърши регистрация, като изпрати „Заявка за регистрация“ с попълнени данни, съгласно изискваните в съдържанието на страницата „Заявка за регистрация“, достъпна на dizzmo.bg.
Чл. 9. В процеса на регистрация, КЛИЕНТЪТ изразява волята си за съгласие с настоящите Общи условия, чрез поставянето на отметка в полето „Съгласен съм с общите условия” и последващо натискане на бутона „Изпращане”. Така изразеното съгласие съставлява електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, по силата на което клиентът декларира, че е запознат с настоящите Общи условия, съгласен е с тях и се задължава да ги спазва.
Чл. 10. С получаването на заявката, ДОСТАВЧИКЪТ извършва валидация на структурата на предоставените данни, създава акаунт/профил на КЛИЕНТА и изпраща генерирана парола за отдалечен достъп до имейл адреса, посочен в заявката за регистрация от КЛИЕНТА, на който се изпращат и данните за активиране на профила за използване на УСЛУГАТА. От този момент възникват договорни правоотношения между КЛИЕНТА и ДОСТАВЧИКА.
Чл. 11. ДОСТАВЧИКЪТ няма задължение да верифицира получените от КЛИЕНТА данни, като последният има задължението да следи за точното им и вярно въвеждане и последващата им актуализация.
Чл. 12 . За собственик/титуляр на акаунта на КЛИЕНТА за използване на УСЛУГАТА се счита юридическото/физическото лице, извършило първото плащане за УСЛУГАТА, на което е издадена фактура за това плащане или физическото лице за контакт, посочено в полето „Име“ на страницата за регистрация. Трети лица имат право да извършват плащания по договора от името и за сметка на КЛИЕНТА, без да стават страна по договора и без да стават собственици/титуляри на акаунта за използване на УСЛУГАТА.
Чл. 13. В случай на забравена или изгубена парола, КЛИЕНТЪТ изпраща заявка чрез опцията, достъпна на сайта, при спазване на указанията в процедурата „при забравена или изгубена парола“.
Чл. 14. При попълване на данните, съгласно изискванията в регистрационната форма, КЛИЕНТЪТ се задължава да предостави вярна и точна информация, която да осигурява коректна връзка и комуникация между него и ДОСТАВЧИКА.
Чл. 15. В случай на промяна в някои от данните, изисквани от ПЛАТФОРМАТА, КЛИЕНТЪТ се задължава да извърши актуализация във възможно най-кратки срокове или ако актуализацията не може да бъде осъществена от КЛИЕНТА едностранно, да изпрати информация за това до имейл адреса на ДОСТАВЧИКА с оглед нейното отразяване.
Чл. 16. В случай на регистрация и създаване на профил на юридическо лице, изявлението за приемане на Общите условия се извършва от законния представител на юридическото лице, за което същия предоставя данни за идентификация.
Чл. 17. За да използва УСЛУГАТА, КЛИЕНТЪТ следва да въведе генерираната парола и потребителско име за отдалечен достъп на адрес: manager.dizzmo.bg.
Чл. 18. ДОСТАВЧИКЪТ предоставя, а КЛИЕНТА използва УСЛУГАТА, съгласно условията на съответния избран от КЛИЕНТА абонаментен план в актуалните му параметри към съответния момент от сключването на договора.
Чл. 19. ДОСТАВЧИКЪТ предоставя УСЛУГАТА срещу възнаграждение, дължимо от КЛИЕНТА, съгласно стойността на избрания от него абонаментен план за заявения период.
Чл. 20. (1) КЛИЕНТЪТ заплаща цената на УСЛУГАТА преди началото на всеки абонаментен период чрез ePay, PayPal или банков превод по сметката на ДОСТАВЧИКА, указана в имейла за активиране на УСЛУГАТА.
(2) ДОСТАВЧИКЪТ потвърждава получаването на плащането чрез активиране на УСЛУГАТА за новия абонаментен период в клиентския профил в ПЛАТФОРМАТА и изпращане на потвърждаващ имейл, до адреса посочен в профила на КЛИЕНТА.
(3) КЛИЕНТЪТ не заплаща цената на УСЛУГАТА за първите 30 календарни дни от сключването на договора, като след изтичането на този период и при желание за продължаване на ползването на услугите на ПЛАТФОРМАТА, КЛИЕНТЪТ следва да извърши плащане, съобразно с избрания абонаментен план.
(4) КЛИЕНТЪТ може да се откаже от използването на УСЛУГАТА и да прекрати договора едностранно, без предизвестие и без да посочва причина за това, през посочения в ал. 3 период, след изтичането на който акаунта на КЛИЕНТА може да бъде временно блокиран от ДОСТАВЧИКА до получаване на плащане, съобразно с избрания абонаментен план и период.
(5) За начало на платения абонаментен период се счита момента на получаване на дължимото възнаграждение за избрания абонаментен план по посочената банкова сметка на ДОСТАВЧИКА.
Чл. 21. Предлаганите абонаментни планове за УСЛУГАТА са:
Чл. 22. Договорът за предоставяне на УСЛУГАТА се прекратява:
Чл. 23. ДОСТАВЧИКЪТ има право едностранно да прекрати договора, без да отправя предизвестие и без да дължи обезщетение, в случай че установи, че: (i) предоставяните услуги се използват в нарушение на настоящите общи условия и/или законодателството в Република България; (ii) КЛИЕНТА е предоставил невярна, неточна или заблуждаваща информация, както и (iii) в случай че КЛИЕНТА не актуализира настъпили промени в данните си или в услугите в профила си.
Чл. 24. (1) Настоящите общи условия могат да бъдат изменяни и допълвани от ДОСТАВЧИКА, за което последният уведомява по подходящ начин КЛИЕНТА чрез публикуването им в сайта dizzmo.bg.
(2) ДОСТАВЧИКЪТ и КЛИЕНТЪТ се съгласяват, че всяко допълване и изменение на тези общи условия ще има действие спрямо КЛИЕНТА след изричното му уведомяване от ДОСТАВЧИКА и ако КЛИЕНТА не заяви своето несъгласие в предоставения му 14-дневен срок.
(3) КЛИЕНТЪТ се съгласява, че всички изявления на ДОСТАВЧИКА, във връзка с изменението на тези общи условия ще бъдат изпращани на адреса на електронната поща, посочена от КЛИЕНТА при регистрацията за използване на УСЛУГАТА.
(4) КЛИЕНТЪТ се съгласява, че електронните писма, изпратени по реда на този член не е необходимо да бъдат подписани с електронен подпис, за да имат действие спрямо него.
(5) В случай на изтичане на срока на актуалния абонаментен план за УСЛУГАТА, заплащането на суми и подновяването на договора за следващ период от страна на КЛИЕНТА се извършва при приложение на актуалните общи условия, параметри и характеристики за УСЛУГАТА.
Чл. 25. ДОСТАВЧИКЪТ се задължава да поддържа в оптимално състояние системите и функционалностите на ПЛАТФОРМАТА, както и да осигурява непрекъснат 24 часов достъп до сайта.
Чл. 26. (1) С оглед повишаване качеството на УСЛУГАТА, извършване на профилактика, отстраняване на повреди и други свързани с това дейности, ДОСТАВЧИКЪТ има право временно да ограничи или преустанови предоставянето на УСЛУГАТА.
(2) В случаите по ал. 1, ДОСТАВЧИКЪТ е задължен своевременно да възстанови предоставянето на УСЛУГАТА след отпадане на обстоятелството, което е причина за преустановяването.
Чл. 27. (1) ДОСТАВЧИКЪТ предприема мерки за защита на личните данни на КЛИЕНТА съгласно Закона за защита на личните данни.
(2) От съображения за сигурност за личните данни на КЛИЕНТА, ДОСТАВЧИКЪТ ще изпраща съобщения, свързани с използване на данните само на e-mail адреса на КЛИЕНТА, който е бил посочен от същия в процеса на регистрацията. При промяна в имейл адреса, КЛИЕНТА следва своевременно да отрази същата в секцията „Промяна в администрацията на профила/Административен панел“ на адрес: manager.dizzmo.bg.
Чл. 28. Във всеки момент преди, по време на или след предоставяне на УСЛУГАТА, ДОСТАВЧИКЪТ има право да изисква от КЛИЕНТА да се легитимира и да удостовери верността на всяко едно от обявените по време на регистрацията обстоятелства, информация и данни.
Чл. 29. (1) В случай на неоснователно предсрочно прекратяване на договора от страна на КЛИЕНТА, или едностранно прекратяване от ДОСТАВЧИКА, поради неизпълнение на задъленията на КЛИЕНТА по договора, последният дължи на ДОСТАВЧИКА неустойка в размер на дължимото възнаграждение за оставащия срок на заявения за ползване абонаментен план.
(2) Ако ДОСТАВЧИКЪТ е получил цялата сума за срока на заявения абонаментен план по договора, възнаграждението платено от КЛИЕНТА не подлежи на възстановяване и се приема за обезщетение на ДОСТАВЧИКА при предсрочно неоснователно прекратяване на договора.
Чл. 30. В случай на постъпване на оплакване от трето лице за използване на УСЛУГАТА в нарушение на законови разпоредби, правилата на морала или разпоредбите на тези общи условия, страните се съгласяват, че ДОСТАВЧИКЪТ има право временно да ограничи предоставянето на УСЛУГАТА или достъпа до акаунта на КЛИЕНТА до изясняване на случая, без да носи отговорност за временното преустановяване на УСЛУГАТА.
Чл. 31. КЛИЕНТЪТ декларира, че потвърждавайки клаузите на настоящите Общи условия и на техните раздели (приложения), се обвързва със задължението да ги изпълнява както в отношенията си с ДОСТАВЧИКА, така и в отношенията си с останалите ПОТРЕБИТЕЛИ (ПОЛЗВАТЕЛИ и КЛИЕНТИ), възникнали в резултат на използването на сайта.
Чл. 32. За неуредени случаи в договорните отношения, възникнали между КЛИЕНТИ и ПОЛЗВАТЕЛИ при възникване на правоотношение между тях чрез използването на ПЛАТФОРМАТА, както и при противоречие между клаузите на договор, сключен между тях чрез използването на ПЛАТФОРМАТА и клаузите на тези Общи условия касаещи ДОСТАВЧИКА, се прилагат клаузите на настоящите общи условия, освен ако не следва друго от естеството на отношенията или изричните постигнати договорености.
Чл. 33. ДОСТАВЧИКЪТ единствено и само поддържа функционалностите на ПЛАТФОРМАТА и интернет сайта dizzmo.bg и всички негови поддомейни, като не носи отговорност при който и да е от следните случаи:
- при причиняване на вреди или пропускане на ползи в резултат от ползването на УСЛУГИ чрез ПЛАТФОРМАТА от КЛИЕНТИ, ПОЛЗВАТЕЛИ или трети лица;
- при настъпване на вреди, причинени от некоректно поведение на трети лица, в т.ч. лица промотиращи чрез интернет сайта, собственост на ДОСТАВЧИКА, или трети лица, подизпълнители;
- при евентуални недостатъци и/или друго основание за ангажиране на рекламационна отговорност на КЛИЕНТА по отношение на услугите, заявени от ПОЛЗВАТЕЛ чрез ПЛАТФОРМАТА, както и ако условия или цени на оферти, обявени в ПЛАТФОРМАТА от промотиращи КЛИЕНТИ, се окажат неверни или подвеждащи;
- при нарушение на авторски и други права на интелектуална собственост, чрез позиционирането на материали, обект на тези права, на ПЛАТФОРМАТА от КЛИЕНТИ;
- за причинени вреди от други сайтове, достъпни чрез препратки/банери, поставени на настоящия сайт;
- за всички вреди, причинени на ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и/или КЛИЕНТИТЕ при предоставяне на УСЛУГАТА, с изключение на умишлено причинени вреди от служители на ДОСТАВЧИКА;
- в случай на ползване на личния профил на КЛИЕНТА от трети лица, извън кръга на оторизираните от него служители;
- за евентуални вреди, причинени от услуги, оферирани чрез ПЛАТФОРМАТА и/или от действието/бездействието на КЛИЕНТИТЕ /предлагащите ги търговци - физически и юридически лица/ във връзка с предоставянето или непредоставянето на задължителна информация на Потребителите, съгласно изискванията на Закона за защита на потребителите или други норми на действащото законодателство, регламентиращо съответната дейност;
- при евентуални вреди, настъпили поради липса или прекъсване на достъпа до ПЛАТФОРМАТА, сайта dizzmo.bg или негови поддомейни, независещи от волята на ДОСТАВЧИКА.
Чл. 34. КЛИЕНТЪТ носи отговорност за причинените вреди на ДОСТАВЧИКА при или по повод ползване на УСЛУГАТА, което ползване е в нарушение на настоящите общи условия или в нарушение на авторски, или други права върху интелектуалната или индустриална собственост, както и при неправомерно прехвърляне на трети лица на правата, предоставени на КЛИЕНТА по силата на договора между ДОСТАВЧИКА И КЛИЕНТА.
Чл. 35. ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност в случай на обективна невъзможност да предоставя УСЛУГАТА през определен период от време поради непреодолима сила, случайни събития, проблеми в интернет, технически или други причини, включително и разпореждания на компетентните държавни органи.
Чл. 36. (1) ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност в случаи на преодоляване на мерките за сигурност предвидени в ПЛАТФОРМАТА, в случай че от това последва загуба на информация, разпространение на информация, достъп до информация, ограничаване на достъп до информация, промяна на информация и други сходни последствия.
(2) ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност в случай на предоставяне на достъп до информация, загуба или промяна на данни или параметри на УСЛУГАТА, настъпили вследствие на фалшива легитимация на трето лице, което се представя за КЛИЕНТ, ако от обстоятелствата може да се съди, че това лице е КЛИЕНТА.
Чл. 37. (1) КЛИЕНТЪТ и ДОСТАВЧИКЪТ се задължават да защитават взаимно своите права и законни интереси, както и да пазят търговските си тайни, станали тяхно достояние в процеса на изпълнение на договора и настоящите общи условия.
(2) ПОЛЗВАТЕЛЯТ и ДОСТАВЧИКЪТ се задължават по време и след изтичане на периода на договора да не правят публично достояние писмена или устна кореспонденция, проведена между тях. За публично достояние може да се смята публикуването на кореспонденция в печатни и електронни медии, интернет форуми, лични или публични уеб сайтове и др.
Чл. 38. В случай на противоречие между тези общи условия и уговорки в специален договор между ДОСТАВЧИКА и КЛИЕНТА, с предимство се прилагат клаузите на специалния договор.
Чл. 39. Евентуалната недействителност на някоя от разпоредбите на тези общи условия няма да води до недействителност на целия договор.
Чл. 40. (1) КЛИЕНТЪТ има право да отнася всички спорове с ДОСТАВЧИКА относно изпълнението на този договор към платформата за алтернативно разрешаване на спорове (ОРС) по извънсъдебен ред, достъпна на адрес https://webgate.ec.europa.eu/odr/.
(2) Всички спорове, породени от тези общи условия или отнасящи се до тях, ако не могат да бъдат уредени по приятелски начин между страните чрез преговори, ще бъдат отнасяни за решаване от Арбитражния съд при Българската търговско-промишлена палата, съобразно неговия Правилник за дела, основани на арбитражни споразумения, като приложимо ще бъде българското право. В случай че ПОЛЗВАТЕЛЯТ е потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите, ПОЛЗВАТЕЛЯТ може да отнесе спора за разрешаване пред компетентните български съдилища.
Чл. 41. За неуредените с настоящите общи условия въпроси се прилагат законите на Република България.
Чл. 42. Настоящите общи условия влизат в сила за всички КЛИЕНТИ на 01 Януари 2017г.
Чл. 43. (1) ДОСТАВЧИКЪТ събира и обработва личните данни на КЛИЕНТИТЕ на основание чл. 4, ал. 1, т. 2 и 3 от Закона за защита на личните данни, както и по Общия регламент за защитата на данните (ОРЗД/GDPR) на ЕС 2016/679, и по-конкретно въз основа на изрично получено съгласие от КЛИЕНТА и изпълнение на задълженията на ДОСТАВЧИКЪТ към КЛИЕНТИТЕ по повод на предоставяната УСЛУГА.
(2) С приемане на общите условия за ползване на УСЛУГАТА, предоставяна от ДОСТАВЧИКА, КЛИЕНТА изрично се съгласява, че ДОСТАВЧИКЪТ има право да обработва личните данни, предоставени от КЛИЕНТА.
Чл. 44. (1) ДОСТАВЧИКЪТ събира и обработва личните данни, предоставени от КЛИЕНТА, за целите на предоставяне на Услугите по договора, в това число и за:
(2) ОСТАВЧИКЪТ следва следните принципи при обработката на личните данни на ПОЛЗВАТЕЛИТЕ:
Чл. 45. (1) ДОСТАВЧИКЪТ не събира и не обработва лични данни, а КЛИЕНТИТЕ не предоставят лични данни, които се отнасят за следното:
(2) Ал. 1 не се прилага в случаите по чл. 5, ал. 2 от Закона за защита на личните данни.
Чл. 46. (1) ДОСТАВЧИКЪТ съхранява информация или получава достъп до информация, съхранена в крайното устройство на КЛИЕНТА, като изрично уведомява КЛИЕНТА за целите на съхраняването или достъпа до информацията в съответствие със Закона за защита на личните данни, както и за целите на обработването й. На КЛИЕНТА се предоставя възможност за отказ за съхраняването или достъпа до информацията, когато това е технически възможно при действието на договора за предоставяне на УСЛУГАТА.
(2) В тези случаи ДОСТАВЧИКЪТ осигурява на КЛИЕНТА и ПОЛЗВАТЕЛИТЕ на услуги, възможност по всяко време да получат информация за съхраняваните в крайното устройство данни.
Чл. 47. (1) При събирането и обработването на личните данни на КЛИЕНТА, ДОСТАВЧИКЪТ осигурява достатъчна степен на защита съобразно развитието на информационните технологии срещу случайно или незаконно унищожаване, или от случайна загуба, от неправомерен достъп, изменение или разпространение, както и от други незаконни форми на обработване.
(2) КЛИЕНТЪТ се задължава да полага дължимата грижа за съхраняване и защита на личните данни при предоставянето им на ДОСТАВЧИКА.
(3) КЛИЕНТЪТ се задължава да поддържа актуални личните данни, които предоставя на ДОСТАВЧИКА.
Чл. 48. В случаите, в които личните данни са получени от КЛИЕНТА, за който се отнасят, ДОСТАВЧИКЪТ има право да му предоставя, след предварителна преценка за необходимостта от предоставянето, с цел гарантиране на справедливо обработване на данните по отношение на физическото лице, за всеки конкретен случай, следната информация:
Чл. 49. ДОСТАВЧИКЪТ предоставя на КЛИЕНТИТЕ, достъп до личните данни, събрани в процеса на регистрация за ползване на услугите.
Чл. 50. ДОСТАВЧИКЪТ предоставя на Комисията за защита на личните данни, достъп до водените от него регистри и не препятства контрола върху процеса по обработването.
Чл. 51. (1) ДОСТАВЧИКЪТ предоставя на държавни органи лични данни на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ на услугите след изрично писмено нареждане и в предвидените от закона случаи и в обем, който не надвишава целите, за които са поискани.
(2) ДОСТАВЧИКЪТ предоставя на държавните органи лични данни на КЛИЕНТИТЕ на услугите, включително и в следните случаи:
Чл. 52. След постигане на целите на обработката на личните данни на КЛИЕНТИТЕ, ДОСТАВЧИКЪТ унищожава данните или ги прехвърля на друг администратор на лични данни при спазване на изискванията на чл. 25, ал. 1 от Закона за защита на личните данни.
Чл. 53. (1) КЛИЕНТИТЕ имат право на достъп до личните данни, които се отнасят за тях, като изпратят до ДОСТАВЧИКЪТ искане за предоставяне на достъп по електронен път.
(2) ДОСТАВЧИКЪТ предоставя достъп само до данните отнасящи се за съответното физическо лице, което е изпратило искането за предоставяне на достъп.
Чл. 54. (1) Физическото лице, за което се отнасят данните има право по всяко време да изисква от ДОСТАВЧИКЪТ следното:
(2) Физическото лице, чиито данни се обработват има право да изисква действията по ал. 1 безплатно, най-много веднъж на всеки 12 месеца.
Чл. 55. Физическото лице, чиито данни се обработват от ДОСТАВЧИКЪТ има право по всяко време да поиска от ДОСТАВЧИКЪТ следното:
Чл. 56. (1) Исканията, отправени до ДОСТАВЧИКЪТ съгласно настоящите условия трябва да съдържат най-малко следното:
(2) Когато искането се подава от пълномощник на лицето, прилага се и нотариално заверено пълномощно.
Чл. 57. (1) ДОСТАВЧИКЪТ се произнася по искането на физическото лице съгласно Чл. 40, ал. 1 в срок до 14 работни дни от получаването му.
(2) Срокът по ал. 1 може да бъде удължен от ДОСТАВЧИКЪТ до 30 работни дни когато обективно се изисква по-дълъг срок за събирането на всички искани данни и това сериозно затруднява дейността на ДОСТАВЧИКА.
(3) ДОСТАВЧИКЪТ уведомява писмено физическото лице отправило искането на удовлетворяването му или мотивирано отказва удовлетворяването на искането. Уведомлението се изпраща от ДОСТАВЧИКЪТ до физическото лице по пощата с обратна разписка или лично срещу подпис.
(4) Липсата на уведомление от страна на ДОСТАВЧИКА до физическото лице по този член ще се смята за отказ.
Чл. 58. Физическото лице, за което се отнасят данните, има право на следното: